"Zdravlje nadmašuje sva moguća dobra tako znatno da je zdrav prosjak sretniji od bolesnog kralja."

субота, 9. септембар 2017.

Banja Vrujci - iz mog ugla


Nedavno sam sa porodicom provela par dana u banji Vrujci pa sam rešila da Vam napišem mali post o našem boravku tamo. Pošto celo leto nismo uspeli da provedemo jedan dan svi zajedno, muž je uspeo da uzme 5 slobodnih dana pa smo rešili da odemo u banju Vrujci o kojoj smo čuli pre toga sve najlepše. Prvi put smo posetili to mesto kao i banju uopšte, muž je uz posao i terenski rad viđao neka mesta a ja iskreno nikad, pa sam bila baš uzbuđena. Najviše sam se radovala zbog Ivana koji obožava da se brčka i kupa, pa sam se nadala da će uživati na divnim bazenima. Ujedno ovo je bilo i njegovo prvo putovanje kolima u autosedištu i moram reći da je put dosta dobro podneo, sreća pa nije bio duži :).


Banja Vrujci se nalazi u valjevskoj podgorini u dolini reke Toplice, a u podnožju vazdušnih banja Divčibare i Rajac na putu Ljig - Mionica. Vrujci su udaljeni od Beograda svega 92 km. što ih čini pristupačnim i atraktivnim kako za duži odmor, tako i za kraće izlete i vikende.
Banja Vrujci pripada opštini Mionica i kolubarskom okrugu. Vrujci su banja u razvoju. Ukoliko ste odabrali smeštaj u Banji Vrujci, vaš boravak u Vrujcima možete iskoristiti za lečenje lekovitim blatom, šetnju pored reke Toplice, kupanje u protočnim bazenima Hotela Vrujci (bazeni jedinstveni u Srbiji) i u novoizgrađenim atraktivnim bazenima sa hidromasažom Prve Nove Banje. U sklopu Hotela postoje teniski i fudbalski tereni, a u odbojci na pesku možete se oprobati na bazenima Prve Nove Banje. Boravak u Banji možete upotpuniti i obilaskom okoline koja je izuzetno atraktivna za turiste - Struganik, Ravna Gora, Ribnička Pećina, manastiri Lelić i Ćelije, Divčibare, Rajac. Lekovita voda koja izvire iz velike dubine kao i lekovito banjsko blato se koristi kao terapija prilikom lečenja raznih vrsta bolesti kao što su zapaljenski reumatizam, degenerativni reumatizam, malokrvnost, visok krvni pritisak, bolesti bubrega i mokraćnih kanala, želudačna oboljenja, ginekološka oboljenja, bolesti očiju, bolesti lokomotornog aparata kao i raznih traumatskih stanja posle povreda.(izvor).





Po mom mišljenu ova banja je stvorena za porodične odmore u pravom smislu te reči, za porodice sa malom decom ili za osobe kojima je zaista potreban mir i svež vazduh. Posle mnogo vremena, tamo sam disala punim plućima. Vazduh je svež, dosta oštriji nego kod nas u centru NS i temperatura vazduha je par stepeni niža pa i kad je bilo 35 steepeni u plusu to nisam osetila tamo kao ovde, ni blizu. Po ce dan je mir i tišina, nema saobraćaja , nema gužve i galame iz kafića, čak mi je prve dve noći bilo jako neobično i nisam mogla da se priviknem na mir, ali jato komaraca mi je ipak taj mir narušavalo. Dakle ako idete tamo dobro se pripremite za borbu protiv tih napasti i birajte apartmane koji imaju komarnike. Mi smo se opremili ali nije mnogo pomoglo, pojeli su nas ali to nije bilo tako strašno, pojeli su Ivana iako je imao najbolje moguće zaštite koje su prilagođene bebama, bio je sav u tačkicama koje su tek sad 3 nedelje kasnije počele da se povlače skroz uz razne kremice i gelove.





























Na slikama gore možete videti kuda smo sve to šetali, tu je i fabrika VodaVoda koja je baš lepa i velika a unutar nje se nalazi i izvor istoimene vode koju možemo kupiti u prodavnicama.









Na samom šetalištu oko Hotela Vrujci nalazi se i most ljubavi, izvor lekovite vode koja je delotvorna za vid i želudac, kao i mnoštvo tezgi sa suvenirima, a tu je i restoran u sklopu hotela kao i stari bazeni. Restoran nudi raznovrsna i mnogobrojna jela po vro povoljnim cenama, sve je uredno, čisto a hrana je sveža, usluga odlična. Takođe tu su i teniski tereni za sve ljubitelje sporta. Moja zamerka što je ova lepota baš neiskorišćena, šetalište je kratko i ponuda za razgledanje jako mala, ali opet kažem za pravi odmor više od toga i ne treba, no ipak mogli bi malo da se pozabave asfaltiranjem i slično.










Slike gore su napravljene na starim bazenima koji pripadaju hotelu Vrujci. Ulaz je 300,00 rsd po osobi plus suncobran i ležaljke još po 100,00 rsd, za bebe i decu do 5 godina je besplatno. Dobra stvar je što možete u toku dana da uđete i izađete sa bazena na iste karte. Ležaljke su solidne, ali stari bazeni me nisu baš očarali, pogotovo oni dečiji, već tokom prepodneva voda bi bila prljava i zamućena a gužva je neverovatna, naravno 90% su penzinoeri. Ništa od toga nam nije pokvarilo uživanje, naročito ne Ivanu, vodila sam ga redom u sve bazene i nijednog se nije plašio, čak što dublji bazen to veća radost za njega, obožava vodu. Čak je želeo i da izađe iz šlaufa pa sam vukla njega u jednoj ruci da plivamo zajedno a šlauf gurala usput da nam se ne zagubi. Sreća u svemu tome je što sam dobar plivač i što sam u vodi sigurnija nego na zemlji :D. Na bazenu je u cenu karte uključeno i mazanje lekovitim blatom koje se sme koristiti dva puta na dan, po pola sata najduže, ali ima i ko ne bi smeo da ga koristi, sve piše na tabli pored, kao i detaljna uputvsta. Pomaže kod bolova, reume i raznih stanja pa sam se ja tako mazala 2 puta na dan, mislim da sam bila i ovako matora tamo najmladja no ko mari, treba probati sve. Inače ovaj kao mali potočić koji je napravljen pri kraju bazena je lekovita voda koja leči sterilitet i reumu, kako kažu. Voda se svidela i meni i Ivanu , bila je najtoplija. Na starim bazenima je voda termalna ali nije baš topla kao što sam očekivala da će biti, pogotovo u brčkavcu.


Novi bazeni ili kako ih zovu The First New SPA - Banja Vrujci su me oduševili, tako da smo na starim bazenima bili samo jednom a ostalih dana posećivali smo ove nove. Jako je lepo uređeno i ima baš svega, voda je divna, čista i baš topla. Na svakom bazenu piše dubina kao i trenutna temperatura vode, ima hidromasažnih bazena, đakuzija, i raznih bazena različitih dubina. Temperatura vode ide od 28 - 31 stepen i menja se po 6 puta na dan kako smo saznali. U sklopu ovog bazena takođe ima bure sa blatom koje je najveća atrakcija definitivno, pa tako od naših milih penzionera osim što ne možete do blata, ne možete ni do hidromasažera jer i dok ih ne puste oni zazumu mesto i čekaju pa makar i satima :). Nek su nam živi i zdravi ali sam se iznervirala što sa bebom od njih nisam mogla ni prići brćkavcu koji bi ipak trebao biti namenjen deci, zar ne?. Svakako kao što rekoh sreća pa moj Ivan više voli velike bazene, a ja sam na moju sreću otkrila đakuzije do kojih se mora dosta penjati a nalaze se u sklopu ogromnog olimpijskog bazena, pa se tamo moglo pronaći koje slobodno mesto na par minuta za opuštanje.

Čekanje da se upale hidromasažeri :).

Srednji bazen blizu prelepog kafića


Lekovito blato


Brčakvac





Čakajući hidromasažu :)


Bazen pola srednji , pola olimpijski




Put do najvećeg bazena i đakuzija



Olimpijski bazen


Jedan od đakuzija




Đakuzi





Cena karte na nove bazene je nešto skuplja kao i cene ležalji i suncobrana ali takođe imate pravo da izađete i vratite se. Cene u radnjama i kafićima su iste kao kod nas ali zato na bazenima ne kupujte flaširanu vodu, odraće vas :).







Dokopala sam se i ja blata :D


Kad dođete među prvima na bazen :).

Ne znam šta je ovo ali učinilo mi se cool da se tu fotkam :D.






Da li mi je banja nešto pomogla, to je teško reći za samo 4 dana boravka u njoj i lečenja, ali najbitnije od svega je to da je porodica bila najzad na okupu i da je Ivan uživao, makar danju, noću je stanje ostalo nepromenjeno, ni plivanje po ceo dan nije ga savladalo :). Sada od povratka vuče neku virozu pa se lečimo, no ne mora da znači da ju je pokupio u banji.

 Da li ste bili u banji Vrujci i kakvi su vaši utisci?

10 коментара:

  1. Haha, tu smo se ja i moj muz upoznali jer on ima kucu a i moja drugarica. Sad zbog obaveza nazalost tesko uspemo i jednom godisnje da odemo na dan ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sad mi to kažeš, mogli ste nas ugostiti, haha :). Šalim se, baš romantično mesto za upoznavanje :*

      Избриши
  2. Nama je Banja na 35 km od kuće, ranije smo odlazili na više dana, ali bi se ćerka već posle 2-3 dan razbolela i vraćali se nazad. Pretpostavljam da je zbog vode u bazenu, ipak tu bude puno ljudi razne dobi i stepena zdravlja, a i mnogo je dosadno uveče kad se bazeni zatvore. Kasnije smo išli na celodnevno kupanje, u sezoni imamo bus do tamo i nazad, i ta nam se varijanta više svidela. Nedavno smo bili nakon 9 godina i mogu reći da nisu ništa poradili na uredjenju. Svuda okolo korov, djubre koje se ne odvozi, neasfaltirani prilazi, prepuni bazeni, velika gužva svuda a higijena jako slaba. Izgradili su te nove bazene i stali. Očekuju da gosti budu zadovoljni samo kupanjem, drugih sadržaja nema i pravo je penzionersko mesto za odmor. Jedva smo čekali da se vratimo kući, okupamo ko svet jer nas je koža toliko svrbela i zatezala nakon onih bazena u novoj banji. Hlorišu vodu preko mere, teško da tu ima lekovite vode :( Sigurna sam da skoro nećemo poželeti da odemo u banju, preskupo za ono što nudi :(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se uglavnom, i sama sam napisala da je mnogo te lepote tamo neiskorišćeno i da bi mogli malo da se pozabave asfaltiranjem i sličnim stvarima, i moja beba se razbolela po dolasku iz banje, no ne mogu da tvrdim da je baš zbog toga jer mi je u junu već bio bolestan , i nekako je dobro što smo bili pred kraj sezone pa je bilo mnogo manje gužve nego inače, ali zaista prepuno je penzionera :).

      Избриши
  3. Jako lijep i detaljan tekst u kojem sam i ja ovako izdaleka uživala :)Kod nas se ne smije slikati pa mi je još veće veselje bilo vidjeti ovakve insajderske slike :D
    Baš mi je drago da ste se odmorili i nauživali zajedno.
    Oduvijek sam htjela otići u neke toplice (banju), ali pošto muž ne voli gužvu uvijek smo išli radije po nekim hotelima koji imaju wellness. Ali i tamo s godinama primjećuješ da su ljudi sve više bahati, nitko ne poštuje mir i tišinu pa se nekako poklopilo i s D. rođenjem da smo odustali od toga. Pošto smo mi rođeni u primorju, tamo nam je cijela obitelj pa ćemo najvjerojatnije svakog ljeta tamo... a zimi kad D. malo poraste na vikend negdje na kontinent. Za dušu... da par dana ne kuham i da smo skupa i da se odmaramo :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopalo, baš sam imala želju da napišem svoje utiske sada kada sam ih malo sabrala, jesta zaista lepo ali nažalost ima dosta mana kao što sam napisala u tekstu, no to je ovde tao, druge banje su većinom bolje uređene ali zato ne pružaju ovakav mir, sve ima svoje. Mi smo bili pred kraj sezone pa nije bilo ni trećine gužve kao što bude, no opet je bilo dosta ljudi. A za primorje ti zavidim, meni je to san, ništa više na svetu ne volim nego more, plažu i taj miris tamo u vazduhu :):

      Избриши
  4. I mene iznervirase penzioneri tokom citanja teksta, mogu misliti kako je tebi bilo :-)

    ОдговориИзбриши